Skip to content

Αγανάκτηση λόγω μειωμένης αντίληψης

04/06/2011

Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει λάβει γνώση για το κίνημα των αγανακτισμένων. Το συγκεκριμένο κίνημα το οποίο εξελίσσεται σε φαρσοκωμωδία, εκτός από τους παραδοσιακούς χάβαλους που πάνε εκεί για το μπούγιο, το καμάκι και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο έχει μαζέψει και μία ομάδα ανθρώπων που κηρύσσουν την ανάγκη για άμεση δημοκρατία και οργανώνουν γενικές συνελεύσεις και ομάδες πρωτοβουλίας. Κοινώς είναι η ονείρωξη του ΕΑΑΚιτη. Όμως δεν θα ασχοληθώ με τα ταπεινά, να εξηγήσω δηλαδή πως ακόμα και αν δεχτώ πως οι αγανακτισμένοι είναι 300.000 (που δεν είναι) και όλοι μαζί συναποφασίζουν αυτό δεν εκπροσωπεί ούτε καν το 3% του πληθυσμού. Άρα το να αποφασίζει το 3% για το 100% δεν είναι και τόσο αληθινή δημοκρατία όσο θα ήθελαν να μας παρουσιάσουν και πριν προλάβει κάποιος να πεταχτεί και πει πως και οι 300 μειοψηφία να του θυμίσω πως αυτοί οι 300 είναι εκλεγμένοι από το κυρίαρχο Ελληνικό λαό μέσα από εκλογική διαδικασία, στην οποία συμμετείχαν και οι αγανακτισμένοι.

Όμως δεν είναι αυτό το θέμα μου. Το θέμα μου είναι η ομιλία του «γκούρου» των αγανακτισμένων Δημήτρη Καζάκη στην «λαϊκη συνέλευση» της Πάτρας. Αφού προσπεράσω τις υπέροχες φανφάρες που λέει στην αρχή θα ασχοληθώ με τις κύριες φοβερές και τρομερές ιδέες και προτάσεις του. Δεν είμαι οικονομολόγος όπως ο συγκεκριμένος κύριος αλλά σίγουρα και ένα οκτάχρονο θα μπορούσε να καταλήξει στις λογικές απορίες που είχα και εγώ με τις απόψεις του κυρίου. Ξεκινάω λοιπόν:

Τα 21 δις έλλειμμα για τη λειτουργία του κράτους σε περίπτωση στάσης πληρωμών μπορούν να καλυφθούν με πολλούς τρόπους,μη επιζήμιους για το λαό. Ένας εξ αυτών είναι η 45% φορολόγηση των 48δις €  που διέφυγαν στο εξωτερικό από την αρχή της Κρίσης.

Αλήθεια; Πως ακριβώς θα φορολογήσεις κάτι που δεν είναι εδώ και κυρίως πως ακριβώς θα το εισπράξεις. Καλά δεν συζητάμε πως τα χρήματα αυτά σε πολλές περιπτώσεις είναι ήδη φορολογημένα άρα δεν μπορεί το κράτος να τα φορολογήσει εκ νέου. Άρα μιλάμε για δήμευση περιουσίας η οποία δεν είναι εδώ. Και να δεχτώ πως τα κατάφερες και τα φορολόγησες. Του χρόνου που πάλι θα σου λείπουν 21 δις; Που θα τα βρεις; Θα φορολογήσεις με 95% ότι θα έχει απομείνει; Σπουδαία θεωρία. Να τον προτείνουμε για νόμπελ τον αρχηγό.

Ή φεύγουμε από το ευρώ και την Ευρωπαϊκή Ένωση και  επιστρέφουμε σε εθνικό νόμισμα ή καταστρεφόμαστε!Είναι απλό το δίλημμα! Με το ευρώ και όντες μέσα στο Μνημόνιο είμαστε καταδικασμένοι να καταστραφούμε.

Really? Δηλαδή να πάμε σε δραχμή μάλιστα. Την μικρή τεχνική λεπτομέρεια πως το 70% των προϊόντων που καταναλώνουμε τα εισάγουμε τα έχει συμπεριλάβει ο άρχοντας στο συλλογισμό του; Ή είναι αμελητέα διάσταση και δεν υπάρχει σοβαρός λόγος για να το κάνουμε. Και η δραχμή (ή το τάλαντο, ή το ρούπι ή το ότι τέλος πάντων) πως στο καλό θα μένει ανταγωνιστική όταν θα την υποτιμούσε 80 φορές για να καλύψουμε τις παπαριές 35 χρόνων; Να μην μιλήσω για την κατακόρυφη πτώση των αξιών των ακινήτων και την μείωση περίπου 40% της αξίας των χρημάτων που θα έχουμε στα χέρια μας κλπ κλπ. Φυσικά να μην παραλείψουμε πως υπάρχουν και 48 δις που όπως μας είπε παραπάνω (ή 27 μιας και φορολογήσαμε και πήραμε τα 21) τα οποία αν επανέλθουν (χωρίς να έχουν χάσει το 40% της αξίας τους) δημιουργούν υπέροχη πρώτη ύλη για φοβερές και τρομερές τοκογλυφίες και όχι μόνο. Τα σκέφτηκε αυτά ο «γκούρου;» Μάλλον όχι γιατί αυτά είναι ψιλά γράμματα για τους αγανακτισμένους οικονομολόγους.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι άρνησης του Χρέους και χαρακτηρισμού του ως απεχθές. Ο πιο αποτελεσματικός ,όμως, είναι ο εξής: Σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, αν ένας λαός καταρρίψει το πολιτικό του Σύστημα και δημιουργήσει νέο Σύνταγμα, τότε αυτομάτως διαγράφονται όλα τα χρέη του προηγούμενου Συστήματος.

Αλήθεια ρε μεγάλε; Να βγάλουμε δηλαδή άλλο Σύνταγμα και καθαρίσαμε. Έτσι απλά. Τσακ μπαμ. Μήπως να βαφτίσουμε και τη χώρα «Los Papares» γιατί θα ταιριάζει και με την περίπτωση μας. Έχουμε δημοκρατικό πολίτευμα. Αποφασίζουν οι εκλεγμένοι από το λαό πολιτικοί οι οποίοι κρίνονται από το λαό κάθε τέσσερα χρόνια και θα τα σβήσουμε έτσι απλά μονοκοντυλιά; Και τι πολίτευμα και τι Σύνταγμα θα ψηφίσουμε; Μήπως ένα ωραίο ολιγαρχικό όπου καμιά δεκάδα χιλιάδες θα αποφασίζουν μέσα από τις γενικές συνελεύσεις και άλλα τέτοια υπέροχα;

Η Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου είναι ένα βήμα, όμως δεν αρκεί. Το βασικό είναι να γίνει ευρέως αντιληπτό πως το χρέος της Ελλάδας είναι απεχθές καθότι δεν ωφέλησε την πλειοψηφία του Ελληνικού λαού.

Reality check  το συντριπτικό ποσοστό του χρέους έχει δημιουργηθεί για να καλύψει τις μισθολογικές ανάγκες των δημοσιών υπαλλήλων που στην πλειοψηφία τους έχουν διοριστεί με αναξιοκρατικά κριτήρια και φυσικά τις ΔΕΚΟ κλπ. Συμπτωματικά δε η πλειοψηφία των αγανακτισμένων (τουλάχιστον στο δικό μου κοινωνικό περίγυρο) είναι αυτοί ακριβώς οι τύποι. Οι διορισμένοι σε Υπουργεία, ΔΕΚΟ κλπ, που απαιτούν να μην μειωθούν οι μισθοί τους και να πληρώσει το χρέος κάποιος άλλος ή να σταματήσουμε να πληρώνουμε κλπ.

 Υπήρχε το εξής δίλημμα: ή θα πληρώναμε τα αδιανόητα τοκοχρεολύσια με άδικες θυσίες του λαού, ή θα προχωρούσαμε σε παύση εξωτερικών πληρωμών. Η Κυβέρνηση επέλεξε να κάνει το πρώτο για να ικανοποιήσει τους δανειστές-δυνάστες μας!

Είναι το τελευταίο που κάνω το κόπο να αναλύσω γιατί πραγματικά δεν αντέχω (από τα γέλια) να γράψω για άλλα. ΟΚ να σταματήσουμε τις εξωτερικές πληρωμές. Πως ακριβώς θα πληρώναμε μισθούς, συντάξεις κλπ, άπαξ και δεν είχαμε δεκάρα; Ξέρω ξέρω θα κόβαμε δραχμές και θα φορολογούσαμε τα 48 δις και διάφορα άλλα υπέροχα.

Μετά τι; Μετά τι θα τρώμε που δεν παράγουμε αρκετά. Μετά πως θα ζει ένα κράτος που δεν θα έχει ΚΑΜΙΑ θέση και επιλογή στη διεθνή πολιτική (γιατί θα μας κόψουν όλοι τη καλημέρα τουλάχιστον). Αντιλαμβάνεται ο σπουδαίος αυτός οικονομολόγος πως το νόμισμα μας θα έχει αξία ίση με κωλόχαρτο σε διεθνές επίπεδο; Πως δεν θα μπορούμε για πολύ καιρό να κάνουμε συναλλαγές με κανένα;

Αν τα αντιλαμβάνεται και τα λέει αυτά τότε είναι απλά επικίνδυνος και αυτοί που τον ακούνε και χαρούμενοι επειδή οι λαϊκιστικές αηδίες που λέει τους χαϊδεύουν τα αυτιά είναι πραγματικά μειωμένης αντίληψης. Γιατί αγαπητέ αγανακτισμένε συμπολίτη και εγώ είμαι αγανακτισμένος και εκνευρισμένος αλλά απαιτώ σοβαρές κανονικές λύσεις στα προβλήματα μου. Απαιτώ από την κυβέρνηση να μου πει επιτέλους όλη την αλήθεια για το τι συμβαίνει και πως σκοπεύει να το αντιμετωπίσει (αν έχει κάποιο σχέδιο που πλέον αμφιβάλω πολύ). Απαιτώ από την αντιπολίτευση να κάνει δημιουργική αντιπολίτευση σε ώρα κρίσης και να προτείνει λύσεις εφικτές που δεν θα περιλαμβάνουν την νομιμοποίηση παρανομιών όπως για παράδειγμα τα αυθαίρετα. Απαιτώ όμως πάνω από όλα σύνεση, αυτοκριτική και προσπάθεια.

Γιατί αγαπητέ φίλε όταν πήγαινες στο πολιτικό γραφείο ή έπαιρνες τηλέφωνο το κολλητό για ένα διορισμό ή μία μετάθεση αυτομάτως βοηθούσες στο πρόβλημα. Όπως και εγώ όταν δεν έπαιρνα απόδειξη από τον ηλεκτρολόγο, τον υδραυλικό ή τον οποιονδήποτε. Με τους εαυτούς μας πρέπει να αγανακτούμε, για  πολιτικές επιλογές μας όταν ψηφίζαμε και για την στάση ζωής μας. Και τώρα πρέπει να δούμε την αλήθεια κατάματα και να δούμε πως θα την βγάλουμε αν μπορούμε και να απαιτήσουμε τα απλά και όχι τα χαζοχαρούμενα που ηχούν ωραία στα αυτιά μας. Ποια είναι αυτά προς το παρόν; Η αλήθεια και ένα σχέδιο.

Advertisements
17 Σχόλια leave one →
  1. 04/06/2011 17:40

    Αν ενδιαφέρεσαι για αντίλογο, ο Λαπαβίτσας τα λέει αρκετά ωραία και απλά.
    http://leopoldos.wordpress.com/2011/05/31/%CF%84%CE%B9-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CE%B9-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%AD%CF%83%CE%B8%CE%B1%CE%B9/

    • Rap permalink
      19/06/2011 01:51

      Τι δουλειά έχεις εσύ εδώ???

      Για μαζέψου σε παρακαλώ…
      🙂

      • 19/06/2011 10:15

        Λέω μπας και προσφέρω ενημέρωση, αλλά από ότι βλέπω αν οι άνθρωποι τα ξέρουν ήδη όλα τους αρκεί να «διαφωνούν» επί της αρχής 😛

  2. stakon permalink*
    04/06/2011 18:02

    Ευχαριστώ για το σχόλιο και την υπόδειξη. Είμαι γνώστης των συγκεκριμένων σκέψεων Λαπαβίτσα αλλά διαφωνώ επί της αρχής.

  3. 05/06/2011 13:24

    Δεν μπαίνω στην διαδικασία να συζητήσω για τις απόψεις του Δ.Καζάκη, το ξέρεις ήδη ότι διαφωνώ μαζί του και πως συμφωνώ σχεδόν σε όλη σου την ανάλυση.
    Παρόλα αυτά, εμένα μου αρέσει αυτό που γίνεται στο Σύνταγμα και πολύ θα ήθελα να ήμουνα ανάμεσα στους συγκεντρωμένους. Για πολλούς λόγους (κάποιους τους έχω αναλύσει στο δικό μου μπλογκ) αλλά και για έναν επιπλέον:
    Θα θυμάσαι πως το Νοέμβριο, πριν τις δημοτικές εκλογές, ο Όλι Ρεν είχε δηλώσει ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων επικροτεί το Μνημόνιο, κι έφερε ως απόδειξη τις ελάχιστες απεργίες και την χλιαρή συμμετοχή. Πλέον δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί κάτι παρόμοιο.

    Διαβάζω και άλλες απόψεις στο twitter ή τα blog ότι δήθεν δεν είναι ο δυτικός τρόπος να διαμαρτύρεσαι κατ’ αυτόν τον τρόπο. Προφανώς όσοι τα λεν αυτά έχουν ξεχάσει τις σφοδρές διαδηλώσεις και συγκρούσεις του ’60 και του ’70 σε Ευρώπη και Αμερική -για να μην αναφερθώ στις μεγάλες συγκεντρώσεις που κατά καιρούς γίνονται σε διάφορες χώρες της ΕΕ.

    • stakon permalink*
      05/06/2011 13:53

      Φώτη δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ειρηνική διαμαρτυρία. Το πρόβλημα μου είναι που οι διαμαρτυρία δεν είναι για λύσεις αλλά για ανεφάρμοστες αηδίες που τους ποτίζουν οι διάφοροι γκουρού. Αν δεν υπήρχαν οι συνελεύσεις και οι φοβερές φανφάρες δεν θα με ενοχλούσαν.

  4. Rap permalink
    19/06/2011 01:50

    Εντελώς τυχαία πέρασα απο δω και διάβασα το κείμενό σου. Μάλιστα είδα κ σχόλιο από την κ. lascapigliata και φαντάστηκα ότι θα είναι κάτι ενδιαφέρον. Αλλά έπεσα έξω…
    Πριν ξεκινήσω θα τολμήσω τη μαντεψιά ότι έχεις ψηφίσει πασόκ τουλάχιστον μία φορά στο παρελθόν. Μετά απο αυτό, θα σταθώ σε 3 φράσεις σου:
    1) «το συντριπτικό ποσοστό του χρέους έχει δημιουργηθεί για να καλύψει τις μισθολογικές ανάγκες των δημοσιών υπαλλήλων που στην πλειοψηφία τους έχουν διοριστεί με αναξιοκρατικά κριτήρια και φυσικά τις ΔΕΚΟ κλπ.»
    Το ότι εκφράζεις αυτή την άποψη σημαίνει: α) Ότι δεν έχεις φροντίσει να ενημερωθείς για το πως έχει προκύψει το χρέος, β) πάνω σε αυτή την άγνοια έχει κάτσει η κυβερνητική (και όχι μόνο) προπαγάνδα, την οποία έχεις καταπιεί και αφομοιώσει πλήρως. Αν πραγματικά πιστεύεις ότι «το συντριπτικό ποσοστό του χρέους έχει δημιουργηθεί για να καλύψει τις μισθολογικές ανάγκες των δημοσιών υπαλλήλων » τότε πρέπει να αρχίσεις να διαβάζεις βιβλία και να ψάχνεις διαλέξεις στο ίντερνετ. Και να σταματήσεις πάραυτα να πιστεύεις τον Πάγκαλο. Βρίσκεσαι σε τεράστια πλάνη πιστεύοντας κάτι τέτοιο.

    2) Δυστυχώς μόλις διάβασα το «πολιτικό μανιφέστο» και δε θα συνεχίσω. Προτιμώ να κοιτάω τον άδειο τοίχο απέναντί μου για το υπόλοιπο της νύχτας…

    Καλό ξημέρωμα αδερφέ!

  5. stakon permalink*
    19/06/2011 07:46

    Σε ευχαριστώ για το σχόλιο έστω και αν θεωρείς πως είμαι ένας άδειος τοίχος που δεν έχει νόημα να ανταλλάξουμε απόψεις. Το πως δημιουργήθηκε το χρέος ο καθένας το ερμηνεύει κατά το δοκούν. Εγώ όμως βλέπω πως η μεγαλύτερη δαπάνη του προϋπολογισμού είναι σταθερά το κόστος λειτουργίας του κράτους και η μισθοδοσία των Δ/Υ και όχι μόνο.
    Εσύ μπορεί να θεωρείς πως δεν δανειζόμασταν για να καλύψουμε τους μισθούς τους αλλά για να φτιάχνουμε δρόμους π.χ. Εγώ πάλι πιστεύω πως δανειζόμασταν για να συντηρούμε αυτό το έκτρωμα.

    Υ.Γ. Προφανώς και δεν έχω (και δεν σκοπεύω να) ψηφίσει ποτέ ΠΑΣΟΚ.

    • Rap permalink
      19/06/2011 14:05

      Να σαι καλά. Τουλάχιστον είσαι ευγενικός.
      Δεν έχεις ψηφίσει Πασόκ, έχεις ψηφίσει ΝΔ όμως και συνεχίζεις να την υποστηρίζεις, πράγμα που είναι μάλλον χειρότερο.

      Η μεγαλύτερη δαπάνη του προϋπολογισμού είναι η αποπληρωμή του χρέους. Το σύνολο των χρημάτων του δανείου του ΔΝΤ-ΕΕ πάει για την αποπληρωμή ομολόγων που λήγουν και πουθενά αλλού. Μάλιστα δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα για κάτι άλλο.

      Μετά τη θεαματική κατάρευση οικονομικών και ασφαλιστικών κολοσών πριν 2 χρόνια στην Αμερική, πρέπει να είσαι εξαιρετικά ανενημέρωτος για να συνεχίζεις να υποστηρίζεις την αυτορύθμιση της ελεύθερης οικονομίας και να δηλώνεις υποστηρικτής της.

      Μιας και φαίνεται όμως να έχεις διάθεση να ακούσεις, θα σου πρότεινα να δεις το inside job, την ταινία που κυκλοφόρησε πρόσφατα με αφήγηση του Ματ Ντέιμον και συνεντεύξεις πλήθους οικονομικών παραγόντως (Στρος Καν, Σόρος και πολλών άλλων), σχετικά με την παγκόσμια κρίση. Έτσι θα καταλάβεις τι εστί ελεύθερη αγορά, ποιος ήταν ο ρόλος της ΑIG στην κρίση, τι εστί ασφάλιστρο κινδύνου και ποιες οι συνέπειες της απορρύθμισης της αγοράς μέσω της απόλυτης ελευθερίας που το αμερικανικό κράτος υιοθέτησε.
      Στη συνέχεια θα σου πρότεινα να δεις αυτή την ομιλία (http://wp.me/p1pa1c-alm) του Rick Wolff, οικονομολόγου με κορυφαίες σπουδές στο Yale κ το Harvard (μαρξιστή μεν, αλλά μην ανατριχιάζεις). Είναι πολύ ενδιαφέρουσα και ενημερωτική, ειδικά για το ρόλο που έχουν παίξει τα ασφάλιστρα κινδύνου ως χρηματιστηριακό προϊόν στην αποσταθεροποίηση του οικονομικου συστήματος.

      Ενημερώσου λοιπόν, διάβασε και μετά το ξανασυζητάμε.

      φιλικά,

      Ραπ

      • stakon permalink*
        19/06/2011 14:19

        Γνωρίζω ήδη και τα γραπτά του Rick Wolff και τα ντοκιμαντέρ.

        Όντως σήμερα το χρέος είναι δυσβάσταχτο και το 50% του ελλείμματος είναι τόκοι εξυπηρέτησης. Υπάρχει όμως άλλο 50% που είναι κρατικές δαπάνες. Δεν αμφισβητώ το ρόλο των αγορών σε όλα αυτά. Η αλήθεια είναι όμως πως 300+ δις ευρώ χρέος (προ μνημονίου) δεν φταίει ο τρόπος που δανειζόμασταν ή τα spreads αλλά το γεγονός πως ξοδεύαμε διαρκώς παραπάνω από όσα βγάζαμε. Και όχι μόνο αυτό επιλέγαμε σε πλείστες περιπτώσεις να αυξάνουμε δαπάνες και να μειώνουμε έσοδα με διάφορους τρόπους. Γιατί όταν δεν σου φτάνουν τα λεφτά και αυξάνεις διαρκώς τις δαπάνες μεταφέροντας εργατικό δυναμικό από την παραγωγική εργασία σε δουλειές αφθονίας και του δημοσίου λογικό είναι κάποια στιγμή το χρέος να πάψει να είναι διαχειρίσιμο.

        Σε γενικές γραμμές για να μην χάνουμε και την ουσία πιστεύω πως υπάρχουν διάφορες λύσεις για το πρόβλημα μας. Κάποιες θεωρώ εγώ σωστές κάποιες εσύ, κάποιες κάποιος άλλος. Καμία από αυτές όμως δεν είναι εύκολη και δεν είναι του στυλ «Να διαγραφεί το χρέος» και «Να φορολογήσουμε τα λεφτά που έφυγαν» ή «Να βγάλουμε λεφτά από το πετρέλαιο (που δεν έχουμε προς το παρόν».

        Υ.Γ. Το αν στηρίζω ή όχι τη ΝΔ μπορεί να το διαπιστώσεις ρίχνοντας μια ματιά σε άλλα κείμενα στο blog. Σου προτείνω το 18 χρόνια μετά που εξηγώ την αποχώρηση μου από αυτή.

      • Rap permalink
        19/06/2011 14:42

        Αν βρω χρόνο πιθανώς να διαβάσω για την αποχώρησή σου από τη ΝΔ, αν και για να είμαι ειλικρινής δε με ενδιαφέρουν οι λεπτομέρειες των ιδεολογικών μεταπτώσεων του κάθε ανθρώπου που συνδιαλέγομαι.

        Διόρθωσε το «πολιτικό» σου μανιφέστο γιατί εκεί ακόμα γράφεις:
        «Οι καιροί αλλάξαν, πρέπει να αλλάξουμε και εμείς. Προσωπικά θα είμαι ο σκληρότερος κριτής πρώτα του εαυτού μου και μετά των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας αν διαπιστώσω ότι μετακινούμαστε έστω και στο ελάχιστο από τις αρχές που θα πρέπει να έχει η μεγάλη παράταξη που ονομάζεται ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.»

        Προφανώς και δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις. Όμως δε μπορείς να επικαλείσαι την ελεύθερη αγορά όταν είναι πλέον προφανές και στους μη ειδικούς ότι η χρηματιστικοποίηση της οικονομίας (η οποία εκτελείται από τις αγορές) είναι η βασική αιτία των οικονομικών κρίσεων. Όταν το παγκόσμιο χρέος είναι 7.5 φορές μεγαλύτερο από το παγκόσμιο ΑΕΠ κάτι δεν πάει καλά αδερφέ. Και αυτό που δεν πάει καλά έχει να κάνει με την δομή του οικονομικού συστήματος (που είναι βασισμένο στις ανεξέλεγκτες αγορές) και όχι με τους μισθούς του δημοσίου στην Α ή τη Β χώρα.

        Αυτό δε σημαίνει πως η διάρθρωση και η διακυβέρνηση της Ελλάδας ήταν σωστή τα τελευταία 30 χρόνια. Ήταν απολύτως καταστροφική με ακέραιη ευθύνη του Πασοκ και της ΝΔ.
        Αλλά ας μη μακρυγορήσω. Επιμένω για το inside job, και τη συγκεκριμένη ομιλία του Wolff. Ακόμα και αν την έχεις δει, καλό θα κάνει να την ξαναδείς. Εξάλλου είναι καταπληκτικός ομιλητής οπότε τουλάχιστον δε θα βαρεθείς.

      • Rap permalink
        19/06/2011 14:51

        Πάντως, μιας που μπήκα στον κόπο και διάβασα το 18 χρόνια μετά, θα σου κάνω μια ερώτηση που πιστεύω ότι δε θα απαντήσεις με μεγάλη χαρά.

        Δεδομένης της μακράς πορείας σου στο κόμμα, φαντάζομαι ότι θα έχεις έρθει σε επαφή με τις έννοιες «ρουσφέτι» ή «ευνοιοκρατία» ή «διευκόλυνση λόγω κομματικών διασυνδέσεων».

        Ή οι παραπάνω όροι σου είναι άγνωστες λέξεις και δεν υφίστανται στους κόλπους της ΝΔ?

  6. stakon permalink*
    19/06/2011 14:56

    Μια χαρά γνωστές μου είναι και μπορώ να μιλάω (με όση αξιοπιστία έχουν κάποιες γραμμές σε ένα blog)
    μόνο για τον εαυτό μου λέγοντας πως προσωπικά ήμουν πάντα ενάντιος στις πρακτικές αυτές και δεν τις αξιοποίησα ποτέ για ίδιο όφελος.
    Αλλά αυτό δεν αναιρεί πως και εγώ μέρος του προβλήματος ήμουν όπως και πολλοί άλλοι. Τα βλέπαμε όλοι γύρω μας (άλλοι περισσότερο άλλοι λιγότερο) και τα ανεχόμασταν. Ανεχόμασταν τα τηλέφωνο για την καλύτερη μετάθεση στο στρατό. Ανεχόμασταν τα τηλέφωνα για να διορίσουμε την κόρη, ανιψιά, αδελφή μας. Ανεχόμασταν τα τηλέφωνα για να μπορέσει να πάρει μία δουλειά ένας κολλητός κ.ο.κ.

    Τα θεωρούσαμε μέρος της ζωής. Κάποιοι δεν τα εφαρμόζαμε αλλά τα ανεχόμασταν. Οπότε πλέον είμαστε εξίσου υπεύθυνοι.

    • Rap permalink
      19/06/2011 17:39

      Α μπράβο.
      Φαντάζομαι λοιπόν ότι βλέπεις την αντίφαση του να υποστηρίζεις επί χρόνια ένα κόμμα το οποίο λειτουργεί κατα κανόνα με πελατειακή λογική και μετά να διαμαρτύρεσαι για τους δημόσιους υπαλλήλους.

      «Οπότε πλέον είμαστε εξίσου υπεύθυνοι.» Σαφώς και είστε.
      Κι ακριβώς επειδή είστε, θα πρέπει να μετράτε τα λόγια σας λίγο περισσότερο από εμάς που δεν είμαστε εξίσου υπεύθυνοι.

      Η εκτόξευση του χρέους κατά τη διακυβέρνηση Καραμανλή έχει κ αυτή να κάνει με τους δημοσίους υπαλλήλους ή μήπως σχετίζεται και με τους ολυμπιακούς, βατοπέδια, προμήθειες δημοσίων έργων, ζίμενς, αμυντικές δαπάνες κτλ κτλ.?

      Ας μην είμαστε λοιπόν βιαστικοί και ρηχοί στα συμπεράσματά μας, γιατί αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κάνουμε λάθη και στις λύσεις που προτείνουμε. Όσο καλύτερα κατανοήσεις τις αιτίες τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχεις να λύσεις το πρόβλημα.

      • stakon permalink*
        19/06/2011 19:20

        Εκεί που κάνεις λάθος είναι πως το κόμμα δεν πρέσβευε τη πελατειακή σχέση. Ίσα ίσα ευαγγελιζόταν την κατάργηση της (άσχετο αν απέτυχε). Όσο για τις εκτοξεύσεις χρέους από την κυβέρνηση Καραμανλή προφανώς και είναι αληθής μόνο που ξεχνάς πως το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν από τα swap του Σημίτη.

        Όσο για το «είμαστε» υπεύθυνοι συγνώμη αλλά αφορά όλους. Ακόμα και εσένα, εκτός και αν έπαιρνες πάντα απόδειξη, δεν πήρες τηλέφωνο για να περάσεις λίγο καλύτερα στο στρατιωτικό κ.ο.κ.

        Σημασία έχει όλοι να κάνουμε αυτοκριτική και να δούμε που και αν μπορούμε να αλλάξουμε κάτι. Προσωπικά την έχω κάνει, δυστυχώς πολλοί συμπολίτες μας δεν το έχουν κάνει και ψάχνουν ακόμα αλλού τους ενόχους.

      • 19/06/2011 22:50

        Ένα παιδί που γεννιέται τώρα κύριε stakon χρωστάει ήδη 40.000 ευρώ. Ας κάνουμε λίγο κράτει με το μοίρασμα ευθυνών. Δεν φταίνε όλοι το ίδιο. Και δεν θα την πληρώσουν και όλοι το ίδιο. Κάποιοι φταίνε παραπάνω, και δεν είναι αυτοί που σίγουρα θα πληρώσουν την νύφη.

  7. stakon permalink*
    20/06/2011 06:45

    Το θλιβερό γεγονός πως χρωστάει ένα παιδί με το που γεννηθεί είναι αποτέλεσμα των ευθυνών όλων μας. Το ότι κάποιοι φταίνε λίγο και άλλοι περισσότερο δεν αναιρεί πως φταίμε όλοι σε πολλά. Προφανώς και δεν φταίνε όλοι το ίδιο. Αλλά δεν σημαίνει πως είναι αθώος αυτός που συνειδητά συντηρούσε τη κατάσταση ή αν θέλεις ψήφιζε τους λάθος ανθρώπους και τις λάθος πολιτικές.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: