Skip to content

Εκλογές ΤΕΕ ένα αναγκαίο κακό

24/04/2010

Προσωπικά έχω επιλέξει να έχω μια διαφορετική πολιτική διαδρομή από ότι έχουν οι περισσότεροι. Δεν μου αρέσει να διεκδικώ ψήφους τις οποίες δεν θεωρώ πως θα δικαιώσω εκ των υστέρων.Έκανα το λάθος όμως να αποδεχτώ να είμαι υποψήφιος στις εκλογές του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος που θα διεξαχθούν στις 25/4/2010. Λάθος είναι πάνω από όλα γιατί προσωπικά δεν έχω κανένα ενδιαφέρον για τα τεκταινόμενα στο ΤΕΕ. Ναι είμαι Χημικός Μηχανικός αλλά δεν εργάζομαι ως τέτοιος, ποτέ δεν το έκανα. Είμαι επιχειρηματίας στο κλάδο της πληροφορικής και του διαδικτύου. Ακόμα όμως και αν εργαζόμουν ως Χημικός Μηχανικός δυσκολεύομαι να αντιληφθώ ποια είναι η προσφορά του ΤΕΕ στους μηχανικούς συνολικά. Δεν ξέρω αν οι Πολιτικοί Μηχανικοί και οι Αρχιτέκτονες που αποτελούν τα αγαπημένα παιδιά του ΤΕΕ, θεωρούν πως το επιμελητήριο τους καλύπτει, εμένα πάντως δεν με καλύπτει.

Οι προτάσεις των παρατάξεων συνοψίζονται ουσιαστικά στο απόλυτο τίποτα. Σε απόλυτη ευθυγράμμιση με την πραγματικότητα που ζει το ΤΕΕ τα τελευταία δέκα χρόνια τουλάχιστον. Δεν ξέρω αν παλιότερα ήταν καλύτερο το σίγουρο είναι πως τώρα είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο. Κλασικό παράδειγμα η υπόθεση με την κατάργηση της τεκμαρτής φορολογίας. Καταργήθηκε ένα σημαντικό προνόμιο των μηχανικών και δεν άνοιξε μύτη. Δεν θεωρώ απαραίτητα πως κακώς καταργήθηκε γιατί αν θέλουμε να είμαστε σωστοί πρέπει να είμαστε όλοι ίσοι απέναντι στο νόμο και στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις.  Όμως και πάλι κανένας δεν έκανε τίποτα. Την ίδια ώρα το ΤΕΕ οργάνωνε ημερίδες για πράσινα δάνεια και για να ανακοινώσει πως χάθηκαν 40.000 θέσεις εργασίας στην οικοδομή. Αλήθεια όταν χανόντουσαν που ήταν το ΤΕΕ; Έκανε κάτι; Προφανώς και όχι. Μπορούσε να κάνει; Έτσι όπως είναι σίγουρα όχι.

Το ίδιο και για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, μόνο για τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων αντέδρασε κατά τον ίδιο τρόπο πάνω κάτω που αντιδρά και στις εξετάσεις εισαγωγής. Αν είσαι από ΕΜΠ, ΑΠΘ ή γενικώς από Ελληνικό Πολυτεχνείο σε ρωτάνε 2-3 ερωτήσεις της πλάκας για την διπλωματική σου επιπέδου που τράκαρε ο Τιτανικός. Αν πάλι είσαι από το εξωτερικό και δη από το πρώην ανατολικό μπλοκ; Ονόματα, διευθύνσεις και τηλέφωνα αυτών που πνίγηκαν στον Τιτανικό. Τα πάντα μία απέραντη υποκρισία. Όπως μία υποκρισία είναι και οι εκλογές. Μία κουστωδία από παρατάξεις χωρίς τίποτα να προτείνουν και κυρίως χωρίς τίποτα να προσφέρουν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι απίστευτες προσπάθειες των υποψηφίων στο Facebook και όχι μόνο. Φτιάχνουν group για να προωθήσουν τις υποψηφιότητες τους. Στέλνουν sms και παίρνουν τηλέφωνα για να ζητήσουν στήριξη. Είναι τόσο άσχετοι που παίρνουν τηλέφωνο εμένα π.χ. που είμαι υποψήφιος σε άλλη παράταξη για να στηρίξω τον αγώνα. Το πιο γελοίο πράγμα στην ιστορία όμως είναι πως, αν τους ρωτήσεις, όπως και το σύνολο των υποψηφίων, ποια είναι η πολιτική τους πρόταση για το ΤΕΕ στη σημερινή συγκυρία το πολύ πολύ να σου πούνε τίποτα για την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης. Κοινώς δεν έχουν πολιτική πρόταση αλλά βγαίνουν και λένε πως θα κάνουν το ΤΕΕ καλύτερο. Πως ακριβώς δεν ξέρω αλλά δεν πειράζει.

Θα πει κανείς τι περιμένεις από ένα επιμελητήριο που οι περισσότεροι αν όχι όλοι οι υποψήφιοι δεν ξέρουν γιατί κατεβαίνουν. Αν κάποιος κάνει το λάθος να διαβάσει το άθλιο κομμάτι του άθλιου περιοδικού του ΤΕΕ με τις σελίδες των παρατάξεων θα αισθανθεί στην καλύτερη αηδία. Για ουσιαστική παρέμβαση, πολιτικές προτάσεις και δράσεις ούτε κουβέντα. Μόνο γελοίες ανακοινώσεις και γελοία μικροπολιτικά παιχνίδια. Δεν είναι να απορείς που το ΤΕΕ δεν έχει ουσιαστικά προωθήσει κανένα πολιτικό στην κεντρική πολιτική σκηνή. Που να τον βρει, το επίπεδο είναι υπό του μηδενός.

Παρόλα αυτά όπως ανέφερα και νωρίτερα, έκανα το λάθος γιατί μου ζητήθηκε ως χάρη από κάποιους φίλους και έβαλα το όνομα μου στην λίστα υποψηφίων. Δεν με ενδιαφέρει να εκλεγώ όπως θεωρώ πως κατέστησα σαφές. Το μόνο που θα συνεισέφερα θα ήταν η μαχητική μου άποψη για την πολιτική και η δεδομένη απομόνωση μου από το σύστημα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Όμως τουλάχιστον εγώ είμαι ειλικρινής με όλους και πάνω από όλα με τον εαυτό μου.

Υ.Γ. Κάνοντας πλάκα σε φίλο, που δηλώνει πολιτικός πρόσφυγας της ΝΔ και στηρίζει την ΔΚΜ του πρότεινα να ψηφίσει εμένα στη ΔΚΜη-ΔΑΠ επειδή την δική μας παράταξη δεν την στηρίζει ο Αντώνης Σαμαράς και μεταξύ μας αυτό πιστεύω πως είναι το ισχυρότερο πολιτικό επιχείρημα που έχω για την περίσταση.

Σχολιάστε

