Skip to content

Λιβελογραφημάτων το Ανάγνωσμα

02/04/2010

Παρακολουθώ με ενδιαφέρον την τακτική που ακολουθούν οι φωστήρες των Social Media που συμβουλεύουν ή έχουν αναλάβει για λογαριασμό των 2 εκ των 3 υποψηφίων της ΟΝΝΕΔ την υπόθεση διαδικτυακή προβολή. Η λογική είναι αρκετά απλή βομβαρδίζουμε καθημερινά μέσω e-mail τα blogs με λιβελογραφήματα μέσα από διάφορα e-mail με ψευδώνυμα. Μέσα από αυτά κατά κανόνα επιτίθενται στους άλλους διεκδικητές της προεδρίας της ΟΝΝΕΔ. Η όλη αυτή κατάσταση είναι γελοία για πολλούς λόγους.  Θα προσπαθήσω να αναλύσω δύο εξ’ αυτών.

Ο ένας είναι πολιτικός και έχει να κάνει με το αίσθημα της αρνητικής έναντι θετικής ψήφου. Η αίσθηση που αποκομίζω είναι πως οι υποψήφιοι και τα επιτελεία τους αδυνατούν να βρουν θετικά πράγματα να πουν ή να γράψουν για τον υποψήφιο που υποστηρίζουν, οπότε προχωρούν στην αποδόμηση της εικόνας των αντιπάλων. Δεν είναι τυχαίο πως κυκλοφορούν περισσότερα κείμενα του στυλ «Γιατί ΔΕΝ θα ψηφίσω των τάδε»  παρά «Γιατί ΘΑ ψηφίσω τον δείνα». Αυτονόητα σε αυτή την προσπάθεια έχουν στρατευθεί και γνωστοί και μη εξαιρετέοι πραίτορες της ΝΔ που θεωρούν πως επειδή έχουν ένα blog έχουν και άποψη για τα τεκταινόμενα στην Νέα Δημοκρατία και την ΟΝΝΕΔ και θα καθοδηγήσουν τον ψηφοφόρο προς τον εκλεκτό τους.

Ο δεύτερος έχει να κάνει με το μέσο αυτό καθεαυτό. Τα blogs έναντι των παραδοσιακών μέσων ουσιαστικά παρέχουν την ελευθερία έκφρασης έξω από τις παραδοσιακές νόρμες των ΜΜΕ. Την ίδια ώρα όμως αυτό που τους δίνει δύναμη είναι η αμεσότητα και η δυνατότητα να τοποθετηθούν σε ζητήματα που τα παραδοσιακά ΜΜΕ ορισμένες φορές δεν μπορούν να τα αγγίξουν. Αυτό όμως δεν τα κάνει και αυτομάτως αξιόπιστα. Αντίθετα η στάση πολλών blogs (όχι όλων) να γράφουν λιβελογραφήματα ή να αναμεταδίδουν πληροφορίες που δεν έχουν περάσει από κανένα έλεγχο ως θέσφατα τα έχει οδηγήσει στο να θεωρούνται περισσότερο αναξιόπιστα από τα παραδοσιακά ΜΜΕ.

Όπως γνωρίζουν όλοι οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ είμαι από τους πρώτους πίστεψα και πιστεύω στο μέσο που λέγεται διαδίκτυο. Πολύ περισσότερο μετά την έλευση των εργαλείων που ονομάστηκαν εργαλεία Web 2.0. Θα πρέπει όμως να γίνονται διαχωρισμοί. Κατά πρώτον Social Media δεν είναι μόν0 τα blogs. Τα blogs είναι απλά ένα κομμάτι των Social Media και όχι και ιδιαίτερα μεγάλο μιας και πλέον έχουμε περάσει στην εποχή του microblogging, της εικόνας και του ήχου. Κατά δεύτερον αξία στο μέσο δίνει η αξιοπιστία και τα όσα λέγονται ή γράφονται σε αυτό.

Πιστεύει κανείς από όλους αυτούς τους «δήθεν» bloggers πως δημοσιεύοντας ανακριβείς πληροφορίες ή συμμετέχοντας σε μία  μάχη λιβελογραφημάτων κερδίζουν κάτι; Θεωρούν πως η εφήμερη αύξηση των επισκεπτών τους θα γίνει μόνιμο φαινόμενο; Σαφώς και δεν πρόκειται να γίνει όσο δεν έχουν κάτι ουσιαστικό και αληθινό να πουν. Δύναμη σε κάθε μέσο δίνει η αξιοπιστία του.

Ας αναλογιστεί κάποιος από τους bloggers που δημοσιεύουν άκριτα όσα τους στέλνουν στο e-mail του διάφοροι πόσα στάδια περνάει ένα ρεπορτάζ μέχρι να επαληθευθεί και να δημοσιευθεί σε ένα παραδοσιακό μέσο (που το κατακρίνουμε ως παρωχημένο και αναξιόπιστο) και μετά ας δημοσιεύσει όποιο κείμενο θέλει. Μέχρι τότε όμως ας κάνει το κόπο να δοκιμάσει να γράφει αυτά που έχει να πει μιας και τα blogs ποτέ δεν διεκδίκησαν το ρόλο των ειδησεογραφικών πρακτορείων. Αντίθετα ο ρόλος τους είναι η καταγραφή της προσωπικής άποψης και γνώμης του καθένα από εμάς που κάνουμε το χόμπυ και μοιραζόμαστε δημόσια τις σκέψεις μας.

Advertisements
3 Σχόλια leave one →
  1. 02/04/2010 10:00

    εσυ καλα τα λες αλλα αυτοι ακουν….
    στου κουφου την πορτα οσο θελεις βροντα
    τον αραπη και αν τον πλενεις το σαπουνι σου χαλας …
    και αλλα γραφικα

    ειναι ασχετοι λεμεεεεεεεεεεεε…..

  2. stakon permalink
    02/04/2010 10:02

    Αν έβαζα τίτλος πάντως «Την γυρνάει την μπετονιέρα ο υποψήφιος πρόεδρος τάδε» ή «Το μαστιγώνει το δελφίνι ο υπόψήφιος πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ δείνα» θα το διάβαζαν σίγουρα, να μην σου πω θα το αναδημοσίευαν κιόλας 🙂

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: